W obecnych czasach, gdy mamy do czynienia z coraz większym wachlarzem elementów, które można wykorzystać do reklamy i promocji, posiadanie strony internetowej to jedna z najważniejszych podstaw zaistnienia na rynku.

Praktycznie każda osoba zainteresowana danym produktem bądź usługą poszukuje informacji w Internecie za pomocą wyszukiwarki. Jednak nie każda strona internetowa gwarantuje dotarcie do dużego grona odbiorców. Aby tak się właśnie stało, potrzebujesz konkretnej wiedzy na temat czynników, które mają wpływ na pozycję stron internetowych  w wyszukiwarce Google. 

Procesy odpowiadające za osiągnięcie przez witryny www wysokich miejsc w wynikach wyszukiwarek internetowych nazywamy SEO (ang. search engine optimization). Zjawisko pozycjonowania to część marketingu internetowego opartego na nieustannym poznawaniu i ciągłej nauce mechanizmów, które rządzą wyszukiwarkami, a także śledzeniu obowiązujących trendów dla wybranych słów i fraz kluczowych. 

Korzystając z doświadczenia w tworzeniu i pozycjonowania stron internetowych chciałybyśmy przekazać Tobie garstkę wiedzy oraz pokrótce scharakteryzować najważniejsze czynniki, które odpowiadają za wysokie pozycje stron w wyszukiwarkach Google: 

1. Słowa kluczowe 

– czyli inaczej frazy kluczowe, które potencjalny klient wpisuje do wyszukiwarki, gdy chce odnaleźć dany produkt czy usługę. Musisz jednak pamiętać, że mowa tu nie tylko o słowach kluczowych w nazwie domeny, lecz także o tych umieszczonych w jej opisie i nagłówkach. Warto zatem dokonać analizy słów kluczowych, które będą odpowiedzialne za pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google. Dobrze wykonana analiza jest gwarantem sukcesu działań SEO.  

2. Wiek domeny 

–  jest to jeden z wielu czynników, które mają wpływ na pozycję strony. Witryny, które istnieją w Internecie już kilka lat, są dobrym wyborem w walce o wysokie pozycje w Google. Nie zmienia to faktu, że nowa strona internetowa nie może być w TOP10 najchętniej odwiedzanych stron. Zapewne będzie to wymagało od nas więcej pracy, jednak warto pamiętać, że to nie osiągnięty cel, a właśnie droga przebyta to jego zdobycia, uczy i sprawia satysfakcję.  

3. Aktualizacja treści na stronie 

– gwarantem sukcesu jest także cierpliwość i systematyczność. Musisz zatem zdawać sobie sprawę z tego, że brak bieżącej aktualizacji na Twojej stronie internetowej może prowadzić do zapomnienia o niej nie tylko przez Internautów i Klientów, lecz także przez Google. Regularne umieszczanie treści to sygnały dla mechanizmów Google, że na Twojej stronie internetowej pojawiają się nowe informacje. Tutaj możesz wykorzystać artykuły zamieszczane na blogu, bo one będą sprawiać, że Twoja strona ma nowe wartościowe treści.

4. Zaangażowani odbiorcy 

– warto sprawić, aby umieszczane przez Ciebie treści były atrakcyjne dla potencjalnego grona odbiorców. Pisząc bloga wręcz wskazane jest, aby teksty, które publikujemy, były nie tylko poprawnie skonstruowane i zbudowane w sposób zachęcający odbiorcę do dyskusji, lecz także zawierały w sobie szczyptę kontrowersji. To właśnie tak zbudowane treści sprawią, że nasza strona uzyska zaangażowanych odbiorców i pojawi się na niej ruch, który będzie sygnałem dla Google, że nasza strona jest wysokiej jakości. 

5. Szybkość ładowania strony 

– świat biegnie, a wielu konsumentów nie ma czasu na długie przesiadywanie w Internecie, dlatego odwiedzając strony, które ładują się długo tracimy nie tylko nasz cenny czas, lecz także nerwy. Nie od dziś wiadomo, że szybko ładujące się witryny gwarantują nie tylko świetne wyniki sprzedażowe, lecz także usatysfakcjonowanych użytkowników internetu. Warto zapamiętać, że nawet kilkusekundowe opóźnienie podczas ładowania strony ma ogromny wpływ na statystykę naszej strony, a także na to, czy nasz klient nie skorzysta z oferty konkurencji. 

6. Wersja mobilna 

– nawiązując do szybkości ładowania strony, warto także zwrócić uwagę na responsywność naszej strony internetowej. Zadbajmy o to, aby każdy odbiorca mógł zajrzeć na naszą stronę z urządzeń mobilnych. Obecnie grupa ta jest bardzo liczna, często ruch z urządzeń mobilnych przekracza 70% całościowego ruchu na stronie, zatem Google nie może pozwolić sobie na lekceważenie tak wielu odbiorców. 

7. Zróżnicowane techniki przekazu 

– mowa tu o zawartości strony internetowej. Różnorodne formy multimedialnego przekazu m.in.: filmy, zdjęcia i dźwięki sprawią, że nasza strona będzie charakteryzowała się wyższą jakością prezentowanych treści. 

8. Linki wychodzące i przychodzące 

– warto pamiętać o tym, aby podczas umieszczania na naszej stronie linków do innych witryn unikać tych, które są mało znaczące w świecie internetu. Zbyt duża ich ilość może prowadzić do obniżenia miejsca w rankingu pozycji. Kontroluj także linki przychodzące, to z jakich źródeł pochodzą oraz w jaki sposób linkujący piszą o Tobie udostępniając adres do Twojej domeny. 

9. Social media 

– media społecznościowe to obecnie potęga Internetu, a także kolejny element wykorzystywany w walce o klienta. Obecność profili w social media to ogromny atut. Pod uwagę brane jest pod uwagę nie tylko same „istnienie”, lecz także ilość publikowanych postów i liczba osób śledzących profil. 

 

10. Certyfikat SSL

Na koniec zostawiłyśmy rzecz, która jest już niekwestionowaną podstawą pozycjonowania strony internetowej. Od 2018 roku nie ma szans, aby Twoja strona internetowa była wysoko w wynikach wyszukiwania, jeśli nie posiada certyfikatu SSL. To istotny element wzbudzający zaufanie do witryny i do tego, że podawane przez odbiorców dane są bezpieczne.

________________________

Wymienione przez nas czynniki to tylko część tego, co wpływa na pozycję strony internetowej w wyszukiwarkach Google. Chcąc zaistnieć w Internecie już na etapie tworzenia własnej strony powinnaś zapoznać się ze sposobami pozycjonowania stron – to Twój obowiązek. 

 

A może potrzebujesz sprawdzić, czy strona, którą obecnie posiadasz spełnia powyższe kryteria? Podaj nam w komentarzu pod tym postem adres domeny – bezpłatnie wykonany dla Ciebie test i otrzymasz szybką informację, czy odbiorcy mogą bezproblemowo korzystać z Twojej strony oraz jak ona jest pozycjonowana w Google.