Zastanawiasz się nad założeniem własnej firmy, a może piszesz do szuflady i w końcu chciałbyś pokazać swoją markę osobistą szerszemu gronu odbiorców? W dobie interaktywności jedną z najlepszych form komunikacji z odbiorcami są media, do których należy także Internet. Zaś każda osoba na poważnie budująca swoją markę osobistą powinna posiadać własną stronę internetową. Zakładając ją, zwiększamy możliwości kontaktu z potencjalnym klientem. Warto dodać, że jest to jedna z najtańszych form reklamy i promocji.
Jednak zanim zdecydujemy się na założenie własnej strony www należy wziąć pod uwagę kilka aspektów.
1. Cel
Przede wszystkim powinniśmy znaleźć odpowiedź na pytanie, w jakim celu tworzymy własną stronę internetową oraz co chcemy osiągnąć poprzez jej posiadanie. Niewątpliwie odpowiedź na te pytania stricte związana jest ze specyfikacją naszej działalności. Jeżeli poprawnie ustalimy cel istnienia oraz zwrócimy uwagę na najważniejsze aspekty budowy strony, nie chodzi tu tylko o szatę graficzną lecz także o treści, które idealnie odzwierciedlą to, co chcemy przekazać oraz poprawnie wyznaczymy grupę docelową, nasza strona na pewno będzie idealną formą komunikacji z naszymi klientami.
2. Domena
Domena internetowa to inaczej nazwa strony www, która składa się z dwóch części: nazwy głównej oraz końcówki np.: .pl, com.pl, itd. Wybierając nazwę dla naszej strony warto zadbać, aby była ona związana z marką, którą zamierzamy kreować. Zatem dobra domena powinna być przede wszystkim: krótka, łatwa do zapamiętania, a także spersonalizowana z nazwą firmy. Domena i nazwa firmy, Twoje imię i nazwisko, nie muszą być takie same, jednak zaleca się, aby posiadały elementy wspólne.
3. Hosting
To jeden z ważniejszych elementów, który pomaga odnieść sukces w Internecie. Hosting to nic innego jak miejsce w przestrzeni internetowej, w którym „parkuje” nasza strona www. Wybierając dostawcę usług sieciowych warto prześledzić rynek obraz obowiązujące w nim trendy. Dobry hosting powinien charakteryzować się szybkim wgrywaniem stron, przyjemnym interfejsem oraz brakiem awarii. To właśnie dzięki takiemu dostawcy naszych usług, będziemy w stanie pozyskać, a także zatrzymać przy sobie klienta.
4. Konkurencja
Należy pamiętać o tym, że nasza strona nie będzie jedyną witryną promującą konkretne treści, zatem powinniśmy systematycznie monitorować działania konkurencji, aby szybciej reagować na rynkowe zmiany marketingowe. Przede wszystkim zaś powinniśmy stronę tworzyć dla naszego odbiorcy, bazować na jego problemach i potrzebach, bo to w końcu dla niego tworzymy swoje treści.
5. E-marketing
Internet rządzi się swoimi prawami. Więc jeżeli twierdzisz, że prowadzenie strony internetowej tylko w niewielkim stopniu różni się od fizycznego biznesu – jesteś w błędzie. Marketing internetowy służy przede wszystkim do pozyskiwania nowych klientów. Warto zatem oprzeć swoją wiedzę o literaturę fachową, doradztwo, które pomoże nam interpretować dane związane z działaniami reklamowymi.
________________________
Powyżej zaprezentowałyśmy Tobie 5 istotnych elementów, o których musisz wiedzieć zanim założysz własną stronę internetową. A może potrzebujesz sprawdzić, czy strona, którą obecnie posiadasz spełnia powyższe kryteria? Podaj nam w komentarzu pod tym postem adres domeny (lub wyślij ją do nas na maila) – bezpłatnie wykonany dla Ciebie test i otrzymasz szybką informację, czy odbiorcy mogą bezproblemowo korzystać z Twojej strony.
0 komentarzy