Obecność w mediach społecznościowych to kluczowy element budowania wizerunku dla wielu marek osobistych. Jednakże, wciąż wiele z nich zaniedbuje stworzenie i skuteczne prowadzenie swojego własnego miejsca w Internecie. W tym artykule przedstawimy, dlaczego lepiej prowadzić stronę internetową niż same profile na social media i dlaczego jest to korzystne dla Twojej marki osobistej.
Własna przestrzeń w Internecie
Główną zaletą prowadzenia strony internetowej jest fakt, że jest to Twoja własna przestrzeń w Internecie. Oznacza to, że masz pełną kontrolę nad jej zawartością, wyglądem i funkcjonalnością. To oznacza również, że nie musisz uzależniać swojego istnienia od zmiennych algorytmów social media. Profil może być łatwo usunięty lub ukryty, ale istnienie strony internetowej w Internecie jest bardziej stabilne.
Większa kontrola nad brandingiem
Drugim powodem, dla którego lepiej prowadzić stronę internetową, zamiast samego profilu na social media, jest większa kontrola nad brandingiem. Na swojej stronie internetowej, masz pełną swobodę nad wykorzystaniem kolorów, czcionek i stylów, które najlepiej pasują do marki. To również pozwala na umieszczenie własnego logo i innych elementów w sposób, który jest bardziej zgodny z wizerunkiem marki.
Większe możliwości personalizacji
Strona internetowa oferuje również wiele większych możliwości personalizacji niż profile na social media. Na przykład, możesz zbudować niestandardową stronę startową lub zoptymalizować nawigację i chwytać więcej uwagi swoich klientów. Dzięki personalizacji witryny, możesz również zapewnić odbiorcy lepszą i bardziej spójną wizję marki.
Zwiększenie poziomu wiarygodności
Posiadanie własnej strony internetowej pozwala również na zwiększenie poziomu wiarygodności i rzetelności marki. W czasach, gdy każda firma ma swój profil na social media, posiadanie własnej strony internetowej daje dodatkową przewagę, czyni Ciebie bardziej wiarygodnym, co z kolei zwiększa poziom zaangażowania klientów.
Bliższy kontakt z klientami
Prowadzenie strony internetowej może również pomóc w zwiększeniu kontaktu z klientami. Strona internetowa pozwala na umieszczenie formularzy kontaktowych, czy chatów online, dzięki czemu klienci mogą szybko i łatwo skontaktować się z firmą i uzyskać odpowiedzi na swoje pytania. Jest to z kolei sposób na pozyskiwanie nowych klientów oraz zwiększenie lojalności już istniejących.
Łatwiejszy dostęp do treści
Ostatnią, ale nie mniej ważną zaletą prowadzenia własnej strony internetowej, jest łatwiejszy dostęp do treści dla klientów. Często, dla wielu klientów, nawigowanie po social mediach bywa trudne. Dlatego, posiadanie własnej strony internetowej, na której klient łatwo odnajdzie cenne treści, stanowi wygodniejsze rozwiązanie dla odbiorców.
Podsumowanie
Chociaż istnieją wiele zalet korzystania z social media, forów dyskusyjnych czy portali ogłoszeń, prowadzenie własnej strony internetowej jest kluczowe, jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojej marki osobistej. Z uwagi na większą kontrolę nad brandingiem, lepsze możliwości personalizacji i większą wiarygodność, strona internetowa osiągnie większy wpływ na Twoją markę osobistą. Zwiększenie poziomu wiarygodności, łatwiejszy kontakt z klientami i łatwiejszy dostęp do treści to kolejne zalety, które przemawiają za tym, aby założyć swoją stronę internetową.
0 komentarzy