Z pozoru balony nie jawią się jako najpotężniejsze narzędzie promocyjne w czasach dzisiejszej, często trochę agresywnej reklamy. Jednak według statystyk, jest to doskonały sposób na to, aby przyciągnąć do swojej marki większe grono odbiorców. Niezależnie od tego czy są to duzi czy mali konsumenci – odpowiednia forma i projekt danego balonu jest dobra do zaabsorbowania uwagi każdej grupy odbiorców. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób chcemy, aby wyglądały nasze balony reklamowe.

Balony świetnie sprawdzają się w roli narzędzia marketingowego głównie dla tego, że ich forma jest łatwo dopasowywana do zamysłów firmy zlecającej ich produkcję. Balony mogą w końcu występować w różnorodnej kolorystyce, kształcie, rozmiarze oraz w wielorakich formach ich prezentowania. Do wyboru mamy balony duże i małe, te pompowane helem oraz doczepione do patyczka. Wszystko zależy więc od indywidualnych założeń, jakie przedstawimy danej firmie zajmującej się produkowaniem gadżetów marketingowych.

W obecnych czasach promowanie swojej marki w sieci to dalej za mało, aby móc liczyć na sukces naszej kampanii promocyjnej. Potrzebne jest również wychodzenie do ludzi z naszą ofertą. Nie ma na to lepszych okazji niż wszelkiego rodzaju imprezy, na których znajdziemy przekrój niemal całego rynku konsumenckiego. Rodziny z dziećmi, starsi i młodsi, młodzież – cała grupa ludzi w różnorodnym wieku. Dzięki zorganizowaniu akcji reklamowej podczas takiego właśnie wydarzenia będziemy mogli trafić ze swoją ofertą do wielu osób, co na pewno wzmocni popularność naszej marki w domach polskich rodzin.  

Balony reklamowe możemy rozdawać w formie baloników doczepianych do patyków, które łatwo się trzyma w ręce. Taka forma balonów z pewnością przypadnie do gustu najmłodszym. Natomiast balony z przeznaczeniem dla dorosłych to z pewnością dużych rozmiarów konstrukcje, których kształt może przywodzić na myśl skojarzenia z naszą firmą. Na takich balonach o większej powierzchni możemy dodatkowo umieścić cenne informacje dotyczące działalności naszej firmy.